Ανακοινώσεις

Για να είστε πάντα ενημερωμένοι!

Βράβευση με Χρυσή Ετικέτα eSafety

Tο 1ο Γενικό Λύκειο Αγίας Παρασκευής μετά από αξιολόγηση των δράσεων που πραγματοποίησε το τελευταίο χρόνο, αλλά και τη συμπλήρωση σχετικού ερωτηματολογίου, αναβάθμισε την e-safety ετικέτα του από αργυρή σε χρυσή και ανήκει πλέον ανάμεσα στα 10 σχολεία σε όλη την Ελλάδα που πρωταγωνιστούν σε θέματα ψηφιακής ασφάλειας και διαθέτουν την αντίστοιχη ετικέτα. Ευχαριστούμε θερμά τον  Εθνικό Συντονιστή του e-Safety Label, κύριο Άρη Λούβρη για τις συμβουλές και την άμεση ανταπόκρισή του στις απορίες μας.

Υπεύθυνος εκπαιδευτικός για την δράση: Μπαλάσκας Αθανάσιος, Υποδιευθυντής, Φυσικός- Ραδιοηλεκτρολόγος (ΜSc)

0

Ενημερωτική παρέμβαση για την ασφάλεια στο διαδίκτυο

Για ένα ασφαλέστερο σχολείο και ένα καλύτερο διαδίκτυο, όπου όλοι θα έχουν την δυνατότητα να χρησιμοποιούν την τεχνολογία υπεύθυνα, με σεβασμό, με κριτική σκέψη και δημιουργικά.

Στο πλαίσιο της πολιτικής του σχολείου για την ασφάλεια στο διαδίκτυο πραγματοποιήθηκε σήμερα ενημερωτική παρέμβαση από τον κύριο Άρη Λούβρη, εθνικό συντονιστή του esafety Label.

Οι μαθητές της Α’ και Β’ τάξης παρακολούθησαν με ενδιαφέρον την ομιλία και είχαν την ευκαιρία να συζητήσουν διαφορά ζητήματα με τον κύριο Λούβρη, τον οποίο και ευχαριστούμε θερμά για την τιμή που μας έκανε να μας επισκεφτεί.

Το διαδίκτυο είναι κομμάτι της ζωής μας. Παιδιά και νέοι, γονείς και κηδεμόνες, δάσκαλοι και εκπαιδευτικοί μπορούμε να το κάνουμε καλύτερο!

0

Διδακτική επίσκεψη στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης

Σήμερα Δευτέρα 26-3-2018 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των τμημάτων Α_ΗΥ1 και Α_ΗΥ2 στο Εθνικό Κέντρο Τεκμηρίωσης.

Αποστολή του Εθνικού Κέντρου Τεκμηρίωσης είναι η συλλογή, τεκμηρίωση, διαχείριση, διάθεση και εσαεί διατήρηση του έγκριτου ψηφιακού περιεχομένου και δεδομένων που παράγεται από την ελληνική επιστημονική, ερευνητική και πολιτιστική κοινότητα. Η εθνική ηλεκτρονική υποδομή που αναπτύσσει το ΕΚΤ, εξασφαλίζει την πρόσβαση σε επαναχρησιμοποιήσιμη πληροφορία και συγκεντρώνει στοιχεία και παράγει δείκτες και στατιστικές για την Έρευνα, Τεχνολογία, Ανάπτυξη και Καινοτομία στην Ελλάδα.

Συνοδοί καθηγητές: Σαραντόπουλος Ιωάννης, Τσακατούρας Χρήστος, Μανδράκου Γεωργία, Πλέγας Θεοφάνης

0

Πείραμα του Ερατοσθένη

Την Πέμπτη 22/3/2018 ομάδα 14 μαθητών της Β’ Λυκείου με επιβλέποντα καθηγητή τον κ. Πλέγα Θεοφάνη πραγματοποίησε στο προαύλιο του σχολείου το ιστορικό πείραμα του Ερατοσθένη για τον υπολογισμό της περιφέρειας και της ακτίνας της Γης.

Το πείραμα δεν πραγματοποιήθηκε την ημέρα της εαρινής ισημερίας λόγω συννεφιάς, αλλά την ίδια ώρα τη μεθεπόμενη μέρα, έχοντας υπόψιν ότι ο ήλιος «κινείται» βόρεια με ρυθμό περίπου 1 μοίρα ανά τρεις μέρες (το σφάλμα λόγω της κίνησης του ήλιου είναι αμελητέο).

Πρόκειται για μια καθιερωμένη πλέον εκπαιδευτική δράση, διαχρονικά διδακτική, που συνδιοργανώνεται από τα Εργαστηριακά Κέντρα Φυσικών Επιστημών (Ε.Κ.Φ.Ε.) Σερρών, Πιερίας, Λακωνίας, Κω και Θεσπρωτίας, με την υποστήριξη του Ινστιτούτου Αστρονομίας Αστροφυσικής Διαστημικών Εφαρμογών και Τηλεπισκόπησης (Ι.Α.Α.Δ.Ε.Τ.) του Εθνικού Αστεροσκοπείου Αθηνών (Ε.Α.Α.), του Υπουργείου Παιδείας Έρευνας και Θρησκευμάτων και της Πανελλήνιας Ένωσης Υπεύθυνων Ε.Κ.Φ.Ε. (ΠΑΝΕΚΦΕ). Η εκθετική αύξηση των συμμετοχών των ελληνικών σχολείων αποτελεί αδιάσειστο επιχείρημα για την αξία της πειραματικής, βιωματικής και συνεργατικής μάθησης!

Περιγραφή της εκπαιδευτικής δράσης

Την ημέρα της φετινής Εαρινής Ισημερίας (Τρίτη 20 Μαρτίου 2018), περισσότεροι από 15.000 μαθητές και 1500 εκπαιδευτικοί σε περίπου 850 ελληνικά σχολεία, χωρίς να χρειαστεί να μετακινηθούν ή να ταξιδέψουν, από τα προαύλια των σχολείων τους, κατόρθωσαν να υπολογίσουν την Περιφέρεια ενός ολόκληρου πλανήτη!

Για να πετύχουν τον στόχο τους, ακολούθησαν προσεκτικά τα «βήματα» του σπουδαίου Πένταθλου, Ερατοσθένη του Κυρηναίου.

Εκείνος, με τη διάνοια, τη γνώση και τα μέσα της εποχής του, κατόρθωσε το ακατόρθωτο… Οι σύγχρονοι μαθητές του, με όχημα τις Νέες Τεχνολογίες, (Google Earth, SunCalc κ.ά.) αξιοποίησαν κατάλληλα λογισμικά, μέτρησαν, παρατήρησαν, υπολόγισαν, σχολίασαν, σκέφτηκαν επιστημονικά και κατέληξαν σε συμπεράσματα σημαντικά και διδακτικά!

Με ευρηματικότητα, επιδεξιότητα και μεράκι, μαθητές κι εκπαιδευτικοί στερέωσαν ράβδους ή άλλα κατάλληλα αντικείμενα, μέτρησαν τα μήκη τους και τα μήκη των σκιών τους, επαναλαμβάνοντας σχεδόν ευλαβικά, το ιστορικό αυτό πείραμα, το αδιαμφισβήτητα εμποτισμένο από το μεγαλείο της ελληνικής διανόησης!  Οι επίδοξοι «γεω-μέτρες», οδηγήθηκαν έτσι στον υπολογισμό της ακτίνας της Γης, με σφάλμα αξιοθαύμαστα μικρό!

Η «προστιθέμενη αξία» του πειράματος του Ερατοσθένη

Εκτελώντας το ιστορικό αυτό πείραμα, τα παιδιά έχουν τη δυνατότητα

  • να παρατηρήσουν τη σχετική κίνηση των ουράνιων σωμάτων
  • να πειραματιστούν και να χρησιμοποιήσουν τις Νέες Τεχνολογίες εποικοδομητικά
  • να οδηγηθούν με τρόπο πρωτότυπο στην κατάκτηση της γνώσης
  • να συνεργαστούν εποικοδομητικά μεταξύ τους και με μαθητές άλλων σχολείων
  • να γνωρίσουν το μεγαλείο της εξέχουσας προσωπικότητάς ενός μεγάλου επιστήμονα και ιστορικά στοιχεία της εποχής του
  • να συνειδητοποιήσουν τη διαχρονική συνεισφορά του ελληνικού στοιχείου στην ιστορία της Επιστήμης

Αξίζει να σημειωθεί ότι το «Πείραμα του Ερατοσθένη», συγκαταλέγεται στα 10 ωραιότερα πειράματα στην Ιστορία της Φυσικής (δημοσίευση στο περιοδικό Physics Word, New York 2002) και υλοποιείται με ελάχιστα μέσα και με απλή διαδικασία. Με την απλότητα όμως αυτή, είναι ιδιαίτερα εντυπωσιακό το ότι κατορθώνει να

  • διδάσκει τις βασικές αρχές της ερευνητικής μεθοδολογίας βιωματικά στους συμμετέχοντες
  • οδηγεί στην αποδοχή της χρησιμότητας των Θετικών Επιστημών για την κατανόηση του σύμπαντος κόσμου
  • προσελκύει το ενδιαφέρον των μαθητών και μαγνητίζει τη σκέψη αρκετών, καλλιεργώντας τη στάση τους απέναντι στις Θετικές Επιστήμες.

Λίγα λόγια για την ιστορία του πειράματος

Ο Ερατοσθένης (3ος π.Χ. αιώνας) ήταν Διευθυντής της μεγάλης Βιβλιοθήκης της Αλεξάνδρειας, όπου σε έναν πάπυρο διάβασε ότι το μεσημέρι της 21ης Ιουνίου (θερινό ηλιοστάσιο), στη Συήνη (Ασσουάν), οι κατακόρυφοι στύλοι δεν έριχναν καθόλου σκιά και ο Ήλιος καθρεφτιζόταν ακριβώς στον πυθμένα ενός πηγαδιού. Παρατήρησε όμως ότι στην Αλεξάνδρεια, κατά την ίδια μέρα, οι κατακόρυφοι στύλοι έριχναν σκιά. Σκέφτηκε πως αν η Γη ήταν επίπεδη, οι κατακόρυφοι στύλοι στις δυο πόλεις θα ήταν παράλληλοι και θα έπρεπε και οι δυο να ρίχνουν σκιά. Αφού, λοιπόν, αυτό δεν είναι αλήθεια, τι μπορεί να συμβαίνει; Την απάντηση έδωσε ο Ερατοσθένης υποστηρίζοντας ότι η επιφάνεια της Γης δεν είναι επίπεδη όπως νόμιζαν τότε αλλά σφαιρική. Ο υπολογισμός της ακτίνας της Γης μπορεί να γίνει, αν είναι γνωστή η απόσταση Συήνης-Αλεξάνδρειας -την οποία σύμφωνα με μαρτυρίες, ο Ερατοσθένης για να τη μετρήσει προσέλαβε βηματιστές- και η διαφορά των γεωγραφικών πλατών των δύο πόλεων, η οποία -από το μήκος της σκιάς ενός οβελίσκου- υπολογίστηκε ίση με περίπου 7 μοίρες.

Η περιφέρεια της Γης υπολογίστηκε ίση με 40.000 Km, μια απάντηση που ο Ερατοσθένης έδωσε χρησιμοποιώντας ως μόνα εργαλεία ράβδους, μάτια, πόδια, μυαλό με απλότητα σκέψης και επινοητικότητα. Το λάθος στον υπολογισμό ήταν μόνο 2%, ένα πραγματικά αξιοσημείωτο επίτευγμα για περίπου πριν από 2,5 χιλιετίες. Επομένως, ο Ερατοσθένης ήταν ο πρώτος άνθρωπος που μέτρησε τις διαστάσεις του πλανήτη Γη, γι’ αυτό και θεωρείται δημιουργός της μαθηματικής γεωγραφίας.

0

Υποβολή Αίτησης – Δήλωσης των υποψήφιων για συμμετοχή στις Πανελλαδικές Εξετάσεις των ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ έτους 2018

Όπως προβλέπεται από τη νομοθεσία, όλοι οι υποψήφιοι για συμμετοχή στις Πανελλαδικές εξετάσεις του 2018 των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ), για εισαγωγή στην Τριτοβάθμια Εκπαίδευση, πρέπει να υποβάλουν στο Λύκειό τους Αίτηση-Δήλωση υποψηφιότητας συμμετοχής στις εξετάσεις αυτές.

Η προθεσμία ορίζεται από την Παρασκευή 16 ως και την Πέμπτη 29 Μαρτίου για όλους τους υποψηφίους που επιθυμούν να συμμετάσχουν στις Πανελλαδικές εξετάσεις των Γενικών Λυκείων (ΓΕΛ) και των Επαγγελματικών Λυκείων (ΕΠΑΛ). Επισημαίνεται ότι η ανωτέρω προθεσμία είναι αποκλειστική και μετά την παρέλευσή της δεν γίνεται δεκτή καμία Αίτηση-Δήλωση.

Ο υποψήφιος μπορεί να προμηθεύεται την Αίτηση – Δήλωση που αναλογεί στην περίπτωσή του είτε από το διαδίκτυο, είτε από το Λύκειό του. Στη συνέχεια  θα συμπληρώνει την Αίτηση – Δήλωση σύμφωνα με τις οδηγίες που αναγράφονται στο έντυπο και θα προσέρχεται στο Λύκειό του, για την οριστική ηλεκτρονική υποβολή της. Στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείαςwww.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ, αναρτώνται τα κατά περίπτωση υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης και οι σχετικές εγκύκλιοι που περιγράφουν πλήρως τη διαδικασία και τα αναλυτικά δικαιολογητικά για κάθε κατηγορία υποψηφίου (ΓΕΛ ή ΕΠΑΛ, μαθητής ή απόφοιτος).

Για υπόδειγμα αίτησης ΓΕΛ πατήστε ΕΔΩ

https://www.minedu.gov.gr/publications/docs2018/180316_exet_gel_ypodeigma.pdf

Για υποδείγματα αίτησης ΕΠΑΛ πατήστε ΕΔΩ

https://www.minedu.gov.gr/exetaseis-2/epal-m/epal-aitisi-panel/33492-16-03-18-aitisi-dilosi-epal-2018-egkyklios-kai-ypodeigmata-aitisis

Επίσης, αποστέλλονται ήδη στα Λύκεια οι σχετικές εγκύκλιοι με τα αντίστοιχα υποδείγματα της Αίτησης-Δήλωσης.

Υπενθυμίζεται  ότι όλοι οι ως άνω  μαθητές και απόφοιτοι (υποψήφιοι των Πανελλαδικών εξετάσεων ΓΕΛ και ΕΠΑΛ) με αναπηρία και ειδικές εκπαιδευτικές ανάγκες που εξετάζονται σύμφωνα με την κείμενη νομοθεσία προφορικά ή γραπτά κατά  περίπτωση, πρέπει ως τις 29 Μαρτίου να υποβάλουν και σχετική αίτηση με τα απαιτούμενα δικαιολογητικά στο Λύκειό τους.

Με την ευκαιρία ενημερώνουμε τους υποψηφίους:

  1. 1. Με το ισχύον νομικό πλαίσιο, υποψήφιοι από ημερήσια και εσπερινά ΕΠΑΛ συμμετέχοντας στις πανελλαδικές εξετάσεις τεσσάρων μαθημάτων (δύο μαθήματα γενικής παιδείας και δύο μαθήματα ειδικότητας) μπορούν να διεκδικήσουν κοινό ειδικό ποσοστό θέσεων στα Πανεπιστήμια, ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. Ειδικά, οι υποψήφιοι με τις πανελλαδικές εξετάσεις των εσπερινών ΕΠΑΛ διεκδικούν εναλλακτικά α) είτε το ανωτέρω κοινό ειδικό ποσοστό σε Πανεπιστήμια, ΤΕΙ ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, Ανώτερες Στρατιωτικές Σχολές Υπαξιωματικών (ΑΣΣΥ), Σχολή Αστυφυλάκων, Σχολή Πυροσβεστών, Σχολές Ακαδημιών Εμπορικού Ναυτικού. β) είτε ειδικό ποσοστό θέσεων (1%) των εσπερινών ΕΠΑΛ ΜΟΝΟ σε ΤΕΙ, ΑΣΠΑΙΤΕ, ΑΣΤΕ, ΑΕΝ. Το κοινό ειδικό ποσοστό που διεκδικούν οι υποψήφιοι των ΕΠΑΛ στα Πανεπιστήμια είναι 5% των θέσεων, ενώ στο νεοϊδρυθέν Πανεπιστήμιο Δυτικής Αττικής το ποσοστό ανέρχεται στο 10% των θέσεων (μόνο για φέτος).
  2. 2. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τα ΤΕΦΑΑ και θα συμμετάσχουν φέτος στις πανελλαδικές εξετάσεις, πρέπειυποχρεωτικά να δηλώσουν την επιθυμία τους για τα ΤΕΦΑΑ, ώστε να συμμετάσχουν και στις πρακτικές δοκιμασίες (υγειονομική εξέταση και αγωνίσματα).
  3. 3. Όσοι υποψήφιοι ενδιαφέρονται για τις Στρατιωτικές Σχολές, τις Αστυνομικές Σχολές, τις Σχολές της Πυροσβεστικής Ακαδημίας και τις Σχολές της Ακαδημίας του Εμπορικού Ναυτικού πρέπει να υποβάλουν αίτηση απευθείας στο Στρατό, στην Αστυνομία, στην Πυροσβεστική ή στο Εμπορικό Ναυτικό σε χρονικό διάστημα που θα ορίζεται στις  προκηρύξεις  που θα εκδώσουν τα αρμόδια Υπουργεία και να κριθούν ικανοί στις προκαταρκτικές εξετάσεις. Οι παραπάνω προκηρύξεις θα διατίθενται από τα Στρατολογικά Γραφεία, τα Αστυνομικά Τμήματα, την Πυροσβεστική και τις κατά τόπους Λιμενικές Αρχές αντίστοιχα.
  4. 4. Υποψήφιοι για το 10% των θέσεων (χωρίς νέα εξέταση) μπορούν  να είναι μόνο όσοι εξετάστηκαν πανελλαδικά το 2016 ή το 2017 (με τα ημερήσια ΓΕΛ ή με τα ημερήσια ΕΠΑΛ). Όσοι επιθυμούν να είναι υποψήφιοι για το 10% των θέσεων, δεν θα υποβάλουν Αίτηση-Δήλωση το Φεβρουάριο, αλλά απευθείας μηχανογραφικό δελτίο. Οι υποψήφιοι για το 10% των ΓΕΛ θα συμπληρώσουν μηχανογραφικό δελτίο με πέντε (5) επιστημονικά πεδία.
  5. 5. Όσοι από τους μαθητές της τελευταίας τάξης των ΓΕΛ ή των ΕΠΑΛ εμπίπτουν στην ειδική κατηγορία των υποψηφίων-πασχόντων από σοβαρές παθήσεις (για εισαγωγή στο 5% των θέσεων εισακτέων χωρίς εξετάσεις), έχουν ήδη αποκτήσεινέο πιστοποιητικό της πάθησής τους από τις αρμόδιες επταμελείς επιτροπές των νοσοκομείων. Αυτοί οι μαθητές, εφόσον δεν επιθυμούν να συμμετάσχουν στις πανελλαδικές εξετάσεις, θα καταθέσουν μηχανογραφικό σε ημερομηνίες που θα ανακοινωθούν αργότερα.

Τις σχετικές εγκυκλίους και τα αντίστοιχα υποδείγματα, από σήμερα Παρασκευή 16-3-2018, οι υποψήφιοι μπορούν να τα αναζητούν στην επίσημη ιστοσελίδα του Υπουργείου Παιδείας www.minedu.gov.gr, στο σύνδεσμο ΕΞΕΤΑΣΕΙΣ.

0

Μουσείο της πόλεως των Αθηνών

Την Παρασκευή 16 Μαρτίου 2018 πραγματοποιήθηκε διδακτική επίσκεψη των τμημάτων ΓΟΠ1, ΓΟΠ2, ΓΑΝΘΡ1, ΓΑΝΘΡ2 στο «Μουσείο της πόλεως των Αθηνών». Συνοδοί καθηγητές: κα Καρσίκη, κα Γκρίνια, κα Πατσουράκη, κα Μηνά, κα Περγάντου, κα Αποστολίνα, κ.Τσακατούρας και κ. Μποζινάκης

0

Eργαστηριακές ασκήσεις Βιολογίας

Σήμερα 15/3/2018 επισκέφτηκε το σχολείο μας η κα Α. Πλέσσα επιστημονικός συνεργάτης του ΕΚΦΕ Χαλανδρίου και πραγματοποίησε εργαστηριακές ασκήσεις Βιολογίας με μαθητές της Β’ Λυκείου. Την ευχαριστούμε θερμά όπως και την κυρία Ταράτσα για την καθοδήγηση των μαθητών και τον κύριο Καϊσίδη (Υπεύθυνο Εργαστηρίου) για την ετοιμασία των μικροσκοπίων.

0

Συνομιλία με μαθητές στη Νορβηγία μέσω Skype

Επικοινωνούμε, δημιουργούμε φιλίες, διαδίδουμε τον ελληνικό πολιτισμό, τα ήθη και τα έθιμα της πατρίδας μας σε όλη την Ευρώπη.

Σήμερα μαθητές της Α’ Λυκείου του σχολείου μας συνομίλησαν μέσω skype με συνομηλίκους τους από το Λύκειο Bore Ungdomsskule που βρίσκεται στο Kleppe της Νορβηγίας.

Η γνωριμία έγινε μέσω της ψηφιακής πλατφόρμας του eΤwinning, δράση στην οποία συμμετέχει φέτος για πρώτη φορά και το σχολείο μας. Οι μαθητές, στην πλειοψηφία τους από το τμήμα Α1 που υλοποιούν Ερευνητική Εργασία με θέμα: «Διατροφή και υγεία», γνωρίστηκαν διαδικτυακά με τους συμμαθητές τους και σε επόμενη συνομιλία θα ανταλλάξουν παραδοσιακές συνταγές από τον τόπο τους.

Ήδη, στην νορβηγική πόλη Kleppe ετοιμάζονται να φτιάξουν ελληνική χωριάτικη σαλάτα, τζατζίκι και το αρχαιοελληνικό παστέλι.

Υπεύθυνη της δράσης eTwinning του σχολείου μας για το σχολικό έτος 2017-2018 είναι η κα Ασημίνα Ταράτσα.

0

Διδακτική επίσκεψη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών

Σήμερα Δευτέρα 12-3-2018 τα δύο τμήματα Γ’ Οικονομίας και Πληροφορικής του σχολείου μας πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών. Οι μαθητές ενημερώθηκαν για τον τρόπο λειτουργίας του Χρηματιστηρίου και το ρόλο που διαδραματίζει στο χρηματοπιστωτικό σύστημα.

Συνοδοί καθηγητές: Στάθη Σταυρούλα, Ζαχαρίου Σταύρος, Μηνά Μαρία, Σαραντόπουλος Ιωάννης

0