ERASMUS+/Δράση KA1 τομέα σχολικής εκπαίδευσης Σεμινάριο με θέμα: «Αποτελεσματική διαχείριση της τάξης», 7.8.23 – 11.8.23 στο Όσλο της Νορβηγίας  

ERASMUS+/Δράση KA1 τομέα σχολικής εκπαίδευσης

Σεμινάριο με θέμα: «Αποτελεσματική διαχείριση της τάξης», 7.8.23 – 11.8.23 στο Όσλο της Νορβηγίας

Η σχολική τάξη δεν αποτελεί μια απλή συνάθροιση ατόμων, αλλά ένα κοινωνικό σύστημα με ιδιαίτερη διάρθρωση. Η επικοινωνία αποτελεί βασικό συστατικό λειτουργίας του σχολείου και συνδέεται άμεσα με τις διαπροσωπικές σχέσεις που αναπτύσσονται μέσα σε αυτό το χώρο. Οι εξελίξεις στην κοινωνία, την οικονομία, το φυσικό περιβάλλον, την τεχνολογία, διαφοροποιούν το περιβάλλον στην σχολική τάξη κι ο εκπαιδευτικός καλείται να προσαρμόζει τον τρόπο επικοινωνίας που εφαρμόζει, ενθαρρύνοντας και προτρέποντας τους μαθητές στην ενεργό μάθηση. Στο πλαίσιο αυτό, οι εκπαιδευτικοί κ. Μιχάλης Καϊσίδης, κλ. ΠΕ04.02 Χημικών και Ιωάννης Σαραντόπουλος κλ. ΠΕ86 Πληροφορικής παρακολούθησαν το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+ με θέμα : “Effective classroom management – Αποτελεσματική διαχείριση της τάξης”, 7.8.23 – 11.8.23, στο Οσλο της Νορβηγίας.

Το σεμινάριο επικεντρώθηκε στην απεικόνιση των σημερινών μεγάλων προκλήσεων της διαχείρισης της τάξης και στον καθορισμό εναλλακτικών πρακτικών προσεγγίσεων.

Το αντικείμενο αφορούσε :

– Σύντομη ανασκόπηση θεωριών ορόσημων για την διαχείριση της τάξης, χρησιμοποιώντας ως εργαλεία εκπαιδευτικά παιχνίδια

– Πειθαρχία – κανόνες και στρατηγικές, πρόληψη/διακοπή της κακής συμπεριφοράς στην τάξη. Έγινε μελέτη περιπτώσεων με την προβολή ταινιών σχετικά με τη καθημερινή διδακτική ζωή.

– Τρόποι ενθάρρυνσης των «δύσκολων» μαθητών, ώστε να εγκαταλείψουν την ανάρμοστη συμπεριφορά, να αυξήσουν το επίπεδο αυτοπεποίθησης, αυτοεκτίμησης και διεκδίκησης και να βελτιώσουν τις επιδόσεις τους. Μελέτη ενδεικτικών περιπτώσεων – συγκριτική ανάλυση ταινιών.

– Ανταλλαγή βέλτιστων πρακτικών στη στρατηγική διαχείρισης τάξης μεταξύ των συμμετεχόντων από διαφορετικές ευρωπαϊκές χώρες.

– Χρήση νέων τεχνολογιών και πόρων του Διαδικτύου προκειμένου να γίνει το σχολείο πιο ελκυστικό περιβάλλον για μαθητές που βρίσκονται στα όρια της εγκατάλειψης.

Εκτιμάται ότι η συμμετοχή των ανωτέρω εκπαιδευτικών στο σεμινάριο και η ανταλλαγή καλών πρακτικών με συναδέλφους τους από άλλα ευρωπαϊκά σχολεία, θα έχει ως αποτέλεσμα την βελτίωση των διαπροσωπικών σχέσεων σε όλη τη σχολική κοινότητα,

#ErasmusPlusIKY

Share this…