Νεαπόλεως 5, 153 41 Αγία Παρασκευή Αττικής | Τηλέφωνο: 2106012959|email: mail@1lyk-ag-parask.att.sch.gr

Ανακοινώσεις

Για να είστε πάντα ενημερωμένοι!

Παρέλαση 25ης Μαρτίου

Οι μαθητές του 1ου ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής τιμούν του ήρωες του 1821! Συγχαρητήρια στους μαθητές και τους γυμναστές κ. Παπαδημητρίου και κα. Σαμοίλη για την άψογη διοργάνωση της παρέλασης!

Εορτασμός Επετείου της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821

      Σήμερα Παρασκευή 22α Μαρτίου 2024, στο αμφιθέατρο του σχολείου μας εορτάστηκε η Επέτειος της Επανάστασης της 25ης Μαρτίου 1821. Ευχαριστούμε θερμά όλους τους μαθητές και μαθήτριες που συμμετείχαν και τους υπεύθυνους Καθηγητές της γιορτής: κ. Ε. Μεσροπιάν (Θεολόγο), κ. Ν. Κοντολέων (Μαθηματικό) και την Γυμνάστρια μας κ. Α. Σαμοΐλη για την εξαιρετική προετοιμασία.

Υπενθύμιση προθεσμίας προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών

21-03-24 Υπενθύμιση προθεσμίας προκήρυξης διαγωνισμού για την εισαγωγή φοιτητών/ριών στη Σχολή Αξιωματικών και σπουδαστών/ριών στη Σχολή Πυροσβεστών της Πυροσβεστικής Ακαδημίας με το σύστημα των Πανελλαδικών εξετάσεων έτους 2024 Μπορείτε να δείτε το δελτίο τύπου εδώ: https://www.minedu.gov.gr/news/57949-21-03-24-2024

Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΚΡΕΠΑΣ

LA CHANDELEUR – Η ΓΙΟΡΤΗ ΤΗΣ ΚΡΕΠΑΣ

Οι μαθητές της Α’ και Β’ Λυκείου των Γαλλικών εόρτασαν και εφέτος την Εορτή της Κρέπας- La Chandeleur, αναζητώντας μύθους και παραδόσεις που συνδέονται με αυτό το γαλλικό έθιμο. Εκπόνησαν εργασίες σε ψηφιακή μορφή (αφίσες, power point) και δημιούργησαν πόστερς για την αίθουσα τους.

Η εορτή έκλεισε απολαμβάνοντας γλυκές κρέπες που προετοίμασαν οι μαθητές ακολουθώντας την παραδοσιακή γαλλική συνταγή!

Η γνωριμία με έθιμα, χριστιανικές και γαστρονομικές παραδόσεις του γαλλικού πολιτισμού αποτελεί αναπόσπαστο μέρος της σύγχρονης διαπολιτισμικής εκπαίδευσης.

Αποσπάσματα από τις εργασίες των μαθητών.

«Η λέξη κρέπα είναι γαλλικής προέλευσης και προέρχεται από την λατινική λέξη ‘’crispa’’ που σημαίνει ‘’ κατσαρή’’. Όπως αναφέρουν οι έρευνες των ιστορικών, η κρέπα χρονολογείται περίπου 7.000 χρόνια πριν τη γέννηση του Χριστού. Έμοιαζε περισσότερο με παχιά τηγανίτα, παρασκευασμένη από ένα είδος ζύμης το οποίο έφτιαχναν από τον θρυμματισμό ορισμένων σπόρων τους οποίους ανακάτευαν με νερό. Μια επίπεδη, ζεστή πέτρα έπαιζε το ρόλο του τηγανιού. Η σύγχρονη κρέπα κάνει την εμφάνισή της στη Βρετάνη, γύρω στον 13ο αιώνα με την καλλιέργεια του φαγόπυρου από τους Σταυροφόρους που επέστρεφαν από την Ασία. Αργότερα, αντικαθίσταται το φαγόπυρο με την άφιξη του λευκού σιταριού, προστίθενται τα αυγά και το γάλα.» (Α1: Γούλα Ρ, Δημαράκη Κ., Ανυφαντής Α., Βλαχοπάνος Ι., Γεωργακόπουλος Κ., Καμάρης Ι., πληροφορίες και δημιουργία poster)

«Σύμφωνα με τον μύθο, η δούκισσα Άννα της Βρετάνης κάποτε χάθηκε στο δάσος και την βρήκαν κάποιοι χωρικοί που ήθελαν να την περιποιηθούν, έτσι άναψαν φωτιά και της ετοίμασαν κρέπες από φαγόπυρο). Η δούκισσα λάτρεψε τις κρέπες και όταν επέστρεψε στο παλάτι της ζήτησε α π ό τον μάγειρα να τις φτιάξει.»(Β2: Καπετανγιαννόπουλος  Ι., δημιουργία ψηφιακής παρουσίασης)

«Οι Χριστιανοί εορτάζουν κάθε χρόνο αυτή την ημερομηνία, τη στιγμή που ο Ιησούς παρουσιάστηκε στο ναό, 40 ημέρες μετά τη γέννησή Του. Η γιορτή της παρουσίας του Κυρίου, συνοδευόταν άλλοτε από λιτανεία με αναμμένα κεριά. Αυτό εξηγεί το σημερινό όνομα αυτής της γιορτής, που προέρχεται από το λατινικό καντελόρουμ (candelorum) και σημαίνει κερί. Τα κεριά που ευλογούνταν στην Υπαπαντή, φυλάσσονταν προσεκτικά από τους πιστούς, αφού πίστευαν ότι τους προστάτευαν από κάθε κίνδυνο.» (Α4: Τύπα Α., δημιουργία ψηφιακής παρουσίασης)

Οι εργασίες εκπονήθηκαν από τους μαθητές

Α1: Γούλα Ρ, Δημαράκη Κ., Ανυφαντής Α., Βλαχοπάνος Ι., Γεωργακόπουλος Κ., Καμάρης Ι. (πληροφορίες και δημιουργία poster)

Α2:Κοτσόλης Α., δημιουργία ψηφιακής αφίσας

Α4: Τύπα Α., δημιουργία ψηφιακής παρουσίασης

Β2: Καπετανγιαννόπουλος  Ι., δημιουργία ψηφιακής παρουσίασης

Β3: Μπεκιάρη Α., Πικούνη Ε., Σανδραβέλη Ε., δημιουργία ψηφιακής παρουσίασης & Ιονίτσα Α., Μυλωνά Α.,  δημιουργία poster

Συνδεσμοι που αφορούν τις σχολικές εκδρομές

1) Επιλογή τουριστικού γραφείου για την εκπαιδευτική εκδρομή της B’ τάξης στα Ιωάννινα.
  • Για να δείτε την προκήρυξη κάνετε κλικ εδώ.
  • Για τις οικονομικές προσφορές κάνετε κλικ εδώ.
  • Για την βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας του επιλεγμένου πρακτορείου κάνετε κλικ εδώ.
  • Για την πράξη επιλογής τουριστικού γραφείου κάνετε κλικ εδώ.
  • Για το πρόγραμμα της εκδρομής κάνετε κλικ εδώ 
2) Επιλογή τουριστικού γραφείου για την εκπαιδευτική εκδρομή της Α’ τάξης σε Πάργα – Λευκάδα – Πρέβεζα.
  • Για να δείτε την προκήρυξη κάνετε κλικ εδώ.
  • Για τις οικονομικές προσφορές κάνετε κλικ εδώ.
  • Για την βεβαίωση ασφαλιστικής και φορολογικής ενημερότητας του επιλεγμένου πρακτορείου κάνετε κλικ εδώ.
  • Για την πράξη επιλογής τουριστικού γραφείου κάνετε κλικ εδώ.
  • Για το πρόγραμμα της εκδρομής κάνετε κλικ εδώ 

Επίσκεψη στο Κέντρο Μικρασιατικού Πολιτισμού

Σήμερα Παρασκευή 8 Μαρτίου 24 οι μαθητές της Γ τάξης ανθωπιστικού προσανατολισμού, πραγματοποίησαν διδακτική επίσκεψη στο Κέντρο Μικρασιατικού Πολιτισμού στη Ν. Ιωνία. Οι υπεύθυνοι ενημέρωσαν για τα σημαντικότερα ιστορικά γεγονότα από 1908 έως το 1922 μέσω διαδραστικού πίνακα και ακολούθησε ξενάγηση στο μουσείο ταπητουργίας και το λαογραφικό μουσείο. Υπεύθυνες καθηγήτριες Βλάχου Α. και Μπόκου Αθηνά κλ. ΠΕ02 Φιλολόγων.

Λέμε ΟΧΙ στη σχολική βία!

Την Τετάρτη 6 Μαρτίου 2024, στο Αθλητικό και Πολιτιστικό πάρκο «Σταύρος Κώτσης», πραγματοποιήθηκε Διασχολικός Αγώνας Ποδοσφαίρου κατά του Σχολικού Εκφοβισμού, με τη συμμετοχή μαθητών από τα Λύκεια της πόλης. Η δράση πραγματοποιήθηκε υπό το συντονισμό του Αντιδημάρχου Προσχολικής Αγωγής Παιδείας και Δια Βίου Μάθησης, Κωνσταντίνου Γουργούλη, του Αντιδημάρχου Άθλησης Ευεξίας και Ενεργού Τρόπου Ζωής, Πέτρου Διακογιάννη και σε συνεργασία με την Ένωση Συλλόγων Γονέων των Σχολείων και τους Διευθυντές των Λυκείων της πόλης. Συμμετείχαμε με την ομάδα ποδοσφαίρου και τους καθηγητές Φυσικής Αγωγής Μπράβο σε όλους! Λέμε ΟΧΙ στη σχολική βία!

Διαδικτυακή ομιλία των μαθητών Γ’ τάξης με τον προϊστάμενο της ομάδας επιταχυντή και Beam Physics στο CERN.

Ευχαριστούμε θερμά τον κ. Ιωάννη Παπαπφιλίππου, προϊστάμενο της ομάδας επιταχυντή και Beam Physics στο CERN, ο οποίος σήμερα Τρίτη 5 Μαρτίου 2024 πραγματοποίησε διαδικτυακή ομιλία στους μαθητές των τμημάτων της Γ’ τάξης θετικού προσανατολισμού. Τα θέματα αφορούσαν τους γραμμικούς και κυκλικούς επιταχυντές και την εφαρμογή τους κυρίως στην ιατρική, καθώς και τις συγκρούσεις σωματιδίων. Ανέφερε ότι τα αποτελέσματα των συγκρούσεων διοχετεύονται  στους ηλεκτρονικούς υπολογιστές ανά τον κόσμο, όπως και στην Ελλάδα. Η εισήγηση κέντρισε το ενδιαφέρον των μαθητών και εκπαιδευτικών.

Οι διαφάνειες της παρουσίασης βρίσκονται στον ακόλουθο σύνδεσμο

https://cernbox.cern.ch/index.php/s/qgcqRN8CQQGbk1H

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

ΔΕΛΤΙΟ ΤΥΠΟΥ

«Όλα αρχίζουν εδώ» (It all starts here)

Κατά το σχολικό έτος 2023-24 το 1ο ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής ως διαπιστευμένος φορέας υλοποιεί το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+/Δράση ΚΑ1 του τομέα σχολικής εκπαίδευσης με γνώμονα τις ακόλουθες προτεραιότητες του προγράμματος :


Ένταξη και πολυμορφία


Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της πρόσβασης, της ένταξης, της πολυμορφίας και της δικαιοσύνης σε όλες τις δράσεις του.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει τη σημασία της ψηφιακής εκπαίδευσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό που χρειάζεται η Ευρώπη, καθώς και την αυξημένη ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων για όλους.

Περιβάλλον και καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής 

Το περιβάλλον και η δράση για το κλίμα αποτελούν βασικές προτεραιότητες για την ΕΕ τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.

Συμμετοχή στον δημοκρατικό βίο, κοινές αξίες και συμμετοχή των πολιτών στα κοινά.

Το πρόγραμμα στηρίζει την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και τη συμμόρφωση με τους κανόνες δεοντολογίας στη διά βίου μάθηση· προωθεί την ανάπτυξη κοινωνικών και διαπολιτισμικών ικανοτήτων, της κριτικής σκέψης και του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας. Προτεραιότητα δίνεται επίσης σε σχέδια που προσφέρουν ευκαιρίες για συμμετοχή στον δημοκρατικό βίο, καθώς και ευκαιρίες για κοινωνική συμμετοχή και συμμετοχή στα κοινά μέσω τυπικών και μη τυπικών δραστηριοτήτων μάθησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αύξηση της ευαισθητοποίησης όσον αφορά τις κοινές αξίες της ΕΕ, τις αρχές της ενότητας και της πολυμορφίας, καθώς και την κοινωνική, πολιτισμική και ιστορική κληρονομιά.

Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν τα ακόλουθα:

α) η μετακίνηση 43 μαθητών του σχολείου και συνοδών εκπαιδευτικών στο Saint Pol De Leon της Γαλλίας με προτεραιότητα τη συμμετοχή 20 μαθητών με δυνητικούς φραγμούς  (κοινωνικοί, οικονομικοί φραγμοί, προβλήματα σωματικής ή ψυχικής υγείας, μαθησιακές δυσκολίες), για τους οποίους έγινε πρόβλεψη μια σειρά από εργαλεία για την ενίσχυση της συμμετοχής τους. Χορηγήθηκε χρηματοδότηση για την κάλυψη επιπλέον δαπανών (πχ αγορά ισοθερμικών, γάντια, κάλτσες, μπουφάν, βαλίτσες, κα), καθώς και τη λήψη μέτρων γλωσσικής, ψυχολογικής και διαπολιτισμικής προετοιμασίας για τη συμμετοχή τους.

Αναλυτικά οι μαθητές επισκέφτηκαν το σχολείο “Lycee du Kreisker” της Βρετάνης, όπου τους καλωσόρισε ο Διευθυντής, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και στα αξιοθέατα της πόλης.  Η επίσκεψη ήταν βασισμένη στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο θαλάσσιο περιβάλλον και περιλάμβανε την ανακάλυψη της αξίας των φυκιών (επεξεργασία για την παραγωγή οικολογικών εντομοαπωθητικών, κρέμες καλλωπισμού, βιοδιασπώμενα υλικά συσκευασίας, κλπ.), ενημέρωση για τις επιπτώσεις της ρύπανσης στους ωκεανούς, συλλογή απορριμμάτων στην παραλία Kerasliou, επίσκεψη στην Oceanopolis.

Επίσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς έγινε υποδοχή από τον Δήμαρχο της πόλης του Saint Pol de Leon, που έχει χαρακτηριστεί ως η 6η βιώσιμη πόλη της Γαλλίας. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν επίσης περίπατο στην υπαίθρια αγορά, επίσκεψη στην πόλη Roscoff, λιμάνι με πλούσια εμπορική δραστηριότητα, στο νησί Batz και την πόλη Brest. Παρακολούθησαν μαθήματα στις τάξεις, επικοινώνησαν διαδικτυακά με τους συμμαθητές τους στην Αγία Παρασκευή μεταφέροντας τις εντυπώσεις τους, γεύτηκαν τοπικά παραδοσιακά εδέσματα και χόρεψαν βρετονικούς χορούς. Σε αντάλλαγμα δίδαξαν τους οικοδεσπότες τους ελληνικά βήματα χορού.

β)  μετακίνηση δύο (2) εκπαιδευτικών του σχολείου της κας Α. Ταράτσα και κας Μ. Σωτηρίου οι οποίες δίδαξαν στο γαλλικό σχολείο “Lycee du Kreisker” μαθήματα βιολογίας και γαλλικών αντίστοιχα. Μετέφεραν στοιχεία του πολιτισμού μας κι έκαναν γνωστές τις ομορφιές του τόπου μας, όπως διαμορφώθηκαν από τα στοιχεία της φύσης ανά τους αιώνες. Μυήθηκαν στην κουλτούρα της περιοχής (βρετονική διάλεκτος, διατροφή, αξιοθέατα, ήθη, έθιμα, παραδοσιακοί χοροί), αντάλλαξαν καλές πρακτικές με συναδέλφους τους στο εξωτερικό και δημιούργησαν επαφές για μελλοντική συνεργασία.

#ErasmusPlusIKY