«Όλα αρχίζουν εδώ» (It all starts here)
Κατά το σχολικό έτος 2023-24 το 1ο ΓΕΛ Αγίας Παρασκευής ως διαπιστευμένος φορέας υλοποιεί το ευρωπαϊκό πρόγραμμα ERASMUS+/Δράση ΚΑ1 του τομέα σχολικής εκπαίδευσης με γνώμονα τις ακόλουθες προτεραιότητες του προγράμματος : Ενταξη και πολυμορφία

Το πρόγραμμα έχει ως στόχο την προώθηση των ίσων ευκαιριών και της πρόσβασης, της ένταξης, της πολυμορφίας και της δικαιοσύνης σε όλες τις δράσεις του.

Ψηφιακός μετασχηματισμός

Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή τονίζει τη σημασία της ψηφιακής εκπαίδευσης για τον ψηφιακό μετασχηματισμό που χρειάζεται η Ευρώπη, καθώς και την αυξημένη ανάγκη ανάπτυξης ψηφιακών δεξιοτήτων για όλους.

Περιβάλλον και καταπολέμηση της κλιματικής αλλαγής 

Το περιβάλλον και η δράση για το κλίμα αποτελούν βασικές προτεραιότητες για την ΕΕ τόσο για το παρόν όσο και για το μέλλον.

Συμμετοχή στον δημοκρατικό βίο, κοινές αξίες και συμμετοχή των πολιτών στα κοινά.

Το πρόγραμμα στηρίζει την ενεργό συμμετοχή στα κοινά και τη συμμόρφωση με τους κανόνες δεοντολογίας στη διά βίου μάθηση· προωθεί την ανάπτυξη κοινωνικών και διαπολιτισμικών ικανοτήτων, της κριτικής σκέψης και του γραμματισμού στα μέσα επικοινωνίας. Προτεραιότητα δίνεται επίσης σε σχέδια που προσφέρουν ευκαιρίες για συμμετοχή στον δημοκρατικό βίο, καθώς και ευκαιρίες για κοινωνική συμμετοχή και συμμετοχή στα κοινά μέσω τυπικών και μη τυπικών δραστηριοτήτων μάθησης. Ιδιαίτερη έμφαση δίνεται στην αύξηση της ευαισθητοποίησης όσον αφορά τις κοινές αξίες της ΕΕ, τις αρχές της ενότητας και της πολυμορφίας, καθώς και την κοινωνική, πολιτισμική και ιστορική κληρονομιά.

  Στο πλαίσιο αυτό πραγματοποιήθηκαν οι εξής δράσεις:

Δράση Α

Μετακίνηση 43 μαθητών του σχολείου και συνοδών εκπαιδευτικών στο Saint Pol De Leon της Γαλλίας με προτεραιότητα τη συμμετοχή 20 μαθητών με δυνητικούς φραγμούς  (κοινωνικοί, οικονομικοί φραγμοί, προβλήματα σωματικής ή ψυχικής υγείας, μαθησιακές δυσκολίες), για τους οποίους έγινε πρόβλεψη μια σειρά από εργαλεία για την ενίσχυση της συμμετοχής τους. Χορηγήθηκε χρηματοδότηση για την κάλυψη επιπλέον δαπανών (πχ αγορά ισοθερμικών, γάντια, κάλτσες, μπουφάν, βαλίτσες, κα), καθώς και τη λήψη μέτρων γλωσσικής, ψυχολογικής και διαπολιτισμικής προετοιμασίας για τη συμμετοχή τους.

Πριν την μετακίνηση πραγματοποιήθηκαν τα εξής:

– Γλωσσική προετοιμασία των μαθητών γινόταν σε εβδομαδιαία βάση από την καθηγήτρια Γαλλικών του σχολείου.

– Την Τρίτη 6-2-24 έλαβε χώρα πολιτιστική προετοιμασία της παιδαγωγικής ομάδας  σχετικά με την περιοχή της Βρετάνης, έτσι ώστε οι μαθητές να γνωρίσουν γεωγραφικά, ιστορικά και πολιτιστικά στοιχεία της περιοχής. Η ενημέρωση έγινε από τη εκπαιδευτικό κα Σωτηρίου Μ. κλ. ΠΕ 05 Γαλλικών.

– Την Τετάρτη 7-2-24 πραγματοποιήθηκε διαδικτυακή συνάντηση με ψυχολόγο. Στόχος ήταν να προετοιμαστούν οι εκπαιδευτικοί και μαθητές της ομάδας ERASMUS για την επικείμενη μετακίνηση  στο Saint Pol de Leon της Βρετάνης.

Οι συνεδρίες αφορούσαν την διαχείριση άγχους και αντιμετώπιση του αισθήματος ντροπής και φόβου, την ψυχολογική προετοιμασία των μαθητών για τη γνωριμία τους με συνομήλικούς τους από άλλη χώρα, την τήρηση των κανόνων στο γαλλικό σχολείο και την επαφή τους με μία άλλη κουλτούρα και πολιτισμό, έτσι ώστε να αποκτήσουν διαπολιτισμική συνείδηση και σεβασμό προς τη διαφορετικότητα.

Κατά την διάρκεια της κινητικότητας των μαθητών και συνοδών εκπαιδευτικών στο Saint Pol De Leon της Γαλλίας

Οι μαθητές επισκέφτηκαν το σχολείο “Lycee du Kreisker” της Βρετάνης, όπου τους καλωσόρισε ο Διευθυντής, ξεναγήθηκαν στους χώρους του σχολείου και στα αξιοθέατα της πόλης.  Η επίσκεψη ήταν βασισμένη στην περιβαλλοντική εκπαίδευση και ιδιαίτερα στο θαλάσσιο περιβάλλον και περιλάμβανε την ανακάλυψη της αξίας των φυκιών (επεξεργασία για την παραγωγή οικολογικών εντομοαπωθητικών, κρέμες καλλωπισμού, βιοδιασπώμενα υλικά συσκευασίας, κλπ.), ενημέρωση για τις επιπτώσεις της ρύπανσης στους ωκεανούς, συλλογή απορριμμάτων στην παραλία Kerasliou, επίσκεψη στην Oceanopolis.

Επίσης σε μαθητές και εκπαιδευτικούς έγινε υποδοχή από τον Δήμαρχο της πόλης του Saint Pol de Leon, που έχει χαρακτηριστεί ως η 6η βιώσιμη πόλη της Γαλλίας. Οι δραστηριότητες περιλάμβαναν επίσης περίπατο στην υπαίθρια αγορά, επίσκεψη στην πόλη Roscoff, λιμάνι με πλούσια εμπορική δραστηριότητα, στο νησί Batz και την πόλη Brest. Παρακολούθησαν μαθήματα στις τάξεις, επικοινώνησαν διαδικτυακά με τους συμμαθητές τους στην Αγία Παρασκευή μεταφέροντας τις εντυπώσεις τους, γεύτηκαν τοπικά παραδοσιακά εδέσματα και χόρεψαν βρετονικούς χορούς. Σε αντάλλαγμα δίδαξαν τους οικοδεσπότες τους ελληνικά βήματα χορού.

Μετά την κινητικότητα

– Την Παρασκευή 23-2-24 πραγματοποιήθηκε δια ζώσης συνάντηση των εκπαιδευτικών και μαθητών της ομάδας ERASMUS+ με την ψυχολόγο. Έγινε αποτίμηση του έργου και αξιολόγηση των αποτελεσμάτων με στόχο την ανατροφοδότηση της εκπαιδευτικής διαδικασίας. Συγκεκριμένα, η συνάντηση απέβλεπε στη διαπίστωση της επίτευξης των στόχων της δράσης, τον σχεδιασμό των επόμενων σταδίων, καθώς και τη διερεύνηση και αποτύπωση της ατομικής και συλλογικής πορείας των μαθητών, σύμφωνα με το επίπεδο των ικανοτήτων, ενδιαφερόντων και ιδιαιτεροτήτων τους. Σημειώνεται ότι, μέσα από τις δράσεις των εθνικών και ευρωπαϊκών προγραμμάτων ενισχύεται η αυτοπεποίθηση, η αυτοεκτίμηση των μαθητών και συνολικά η συγκρότηση της προσωπικότητάς τους.

Δράση Β

Μετακίνηση δύο (2) εκπαιδευτικών του σχολείου της κας Α. Ταράτσα και κας Μ. Σωτηρίου οι οποίες δίδαξαν στο γαλλικό σχολείο “Lycee du Kreisker” μαθήματα βιολογίας και γαλλικών αντίστοιχα. Μετέφεραν στοιχεία του πολιτισμού μας κι έκαναν γνωστές τις ομορφιές του τόπου μας, όπως διαμορφώθηκαν από τα στοιχεία της φύσης ανά τους αιώνες. Μυήθηκαν στην κουλτούρα της περιοχής (βρετονική διάλεκτος, διατροφή, αξιοθέατα, ήθη, έθιμα, παραδοσιακοί χοροί), αντάλλαξαν καλές πρακτικές με συναδέλφους τους στο εξωτερικό και δημιούργησαν επαφές για μελλοντική συνεργασία.

#ErasmusPlusIKY

Share this…